۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۳

مهدی رجبی با مهر مطرح کرد؛

«خواهران تاریک» روانکاوانه است/ امن‌ترین روش برای تخلیه هیجانات

«خواهران تاریک» روانکاوانه است/ امن‌ترین روش برای تخلیه هیجانات

رجبی از نگارش رمان روانکاوانه «خواهران تاریک» خبر داد گفت: ادبیات، امن‌ترین راه برای تخلیه هیجانات و دلشوره‌های نوجوانان و واکسینه کردن آنان برای ورود به زندگی است.

مهدی رجبی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار رمان روانکاوانه «خواهران تاریک» خبر داد و گفت: من در این رمان به یک پسر نوجوان و مشکلات او در دوران بلوغ پرداخته‌ و از بحران‌های روحی او در این دوره، ترس‌ها و اضطراب‌های عینی و ذهنی ناشی از تغییرات ناگهانی جسم و روح، اختالات رفتاری در برخورد با والدین، بحران هویت، تغییرات جسمی و دردهای بلوغ گفته‌ام.

به گفته نویسنده «جنایتکار اعتراف می‌کند»،ادبیات، امن‌ترین راه برای تخلیه هیجانات و دلشوره‌های نوجوانان و واکسینه کردن آنان برای ورود به زندگی استدر بستر یک داستان خوب با پایان هوشمندانه می‌توان به نوجوانان کمک کرد تا هم لذت سرگرمی را بچشند هم به میزان درک و شعور انها افزوده شود.

رجبی در پاسخ به این‌که نوشتن رمان روانکاوانه «خواهران تاریک» تا چه اندازه متاثر از استقبال عموم جامعه از کتاب‌های روان‌شناسی است گفت:من داستان نويسم؛ وظيفه‌ام اين است كه داستان خوب بنويسم و جذاب و زير اين ساختار داستانی، فكرها و انديشه‌هایم را هم مطرح کنم و بر جامعه، تاثیر بگذارم. حتی اگر این تاثیر اندک باشد. 

نام رمان، «خواهران تاریک» است چون به گفته نویسنده در همه ما بخش تاریکی وجود دارد؛ به این معنی که صفات و ویژگی‌هایی در ما به سایه رانده شده و گاهی موجب می‌شود که ما، بی آن‌که بخواهیم کاری انجام دهیم که بر زندگی خودمان و دیگران تاثیر منفی بگذارد.

نویسنده «خواهران تاریک» می‌گوید: من در این کتاب به بحران‌های دوره بلوغ یک پسر نوجوان و بخش‌های تاریک وجود او پرداخته‌ام. همچنین در این داستان، چند زن، حضور محوری دارند.

رجبی معتقد است، رمان «خواهران تاریک»، تنها در ژانر وحشت نمی‌گنجد چون فضاهای سیال ذهن و رگه‌هایی از رئالیسم جادویی در آن به چشم می‌خورد. این رمان، نوع و تجربه متفاوتی در رمان نوجوان است که حتی برای گروه سنی بزرگسال هم می‌تواند خواندنی باشد و ذائقه خوانندگانی که به رمان‌های خشونت آمیز دراکولایی که با فرهنگ ما همخوانی ندارد را بالا ببرد.

کد خبر 2852037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha